CLUBKAS SPEKKEN: ‘HEEL APELDOORN REIN’

CLUBKAS SPEKKEN
Aan alle leden van de schaats- en skeelervereniging DNIJ,
Na de ledenvergadering heeft een drietal leden een gesprek gehad met het bestuur. Daar is gebrainstormd wat leden nog meer voor de club kunnen doen. Hoe ze het bestuur kunnen ondersteunen. Dat ging over financiele acties, sponsoring en betere communicatie naar nieuwe leden. Inmiddels is het eerste punt opgepakt: in overleg met het bestuur heeft Mirjam Boltjes op zich genomen een actie te coordineren om de clubkas te spekken. Dat slaagt als zoveel mogelijk leden hun steentje (flesje/blikje) hieraan bijdragen. Hieronder wordt uitgelegd wat de bedoeling is en hoe je in kan tekenen. In het bestuur zullen we bespreken hoe we naar een volgende ledenvergadering in overleg met de leden komen tot voorstellen om deze middelen aan te wenden in het belang van de leden.


ACTIE HEEL APELDOORN REIN

Om de clubkas aan te vullen is het idee ontstaan om mee te doen met de actie ‘Heel Apeldoorn Rein’. We kunnen met zwerfafval geld verdienen voor onze club. Maar hoe werkt de actie en wat vragen we van de leden?

Wie intekent om mee te doen, stelt zich verantwoordelijk voor een eigen klein gebied. Van de gemeente krijgen we hesjes, afvalzakken, prikstokken en grijpers. Per blikje en/of flesjes van 0,2 t/m 0,75 liter verdienen we € 0,05. Als startbonus verdient de vereniging eenmalig € 250,– De drie verenigingen die de meeste flesjes en blikjes hebben ingeleverd verdienen een extra geldbedrag wat kan oplopen tot 500 euro. Met een unieke code kun je dan zelf flesjes en blikjes inleveren bij de volgende locaties:

– Winkelcentrum De Mheen (achter de Jumbo), Korianderplein Zevenhuizen Apeldoorn.

– Albert Hein Molecatenlaan 30 Ugchelen.

– Korfbalvereniging Steeds Hooger Sportpark Orderbos 5 Apeldoorn (alleen open tijdens trainingstijden).

– Recycling Center Kiosk parkeerplaats winkelcentrum Eglantier.

De flesjes en blikjes die vies, kapot en platgereden zijn kunnen ingeleverd worden bij DNIJ (skeelerbaan) en worden de 1ste zaterdag van de maand tussen 9.00-12.00 uur naar inleverlocatie Vlijtseweg 64 gebracht.

Je kan nu natuurlijk al beginnen met verzamelen, maar voor de actie kan starten moet de vereniging ons allemaal aanmelden en op een kaart aangeven welke delen van Apeldoorn door onze leden worden gedaan. Hierna wordt de overeenkomst getekend met de gemeente. Dus als jij mee wil helpen, op weg naar de club/school/werk of tijdens je rondje hardlopen blikjes en flesjes zwerfafval te verzamelen, meld dit dan bij de contactpersoon: Mirjam Boltjes. Geef daarbij ook even precies het gebied/de straat of straten aan. Het verantwoordelijke gebied, of meerdere kleine gebieden, wordt op een plattegrond gemarkeerd. De eerste intekenaars zijn er al: Mirjam Boltjes doet een gebied in de nieuwe wijk Zuidbroek. Henk Veneman gaat bij iedere maandagtraining bij het inlopen met de jeugd samen alle flesjes en blikjes rond de Voorwaarts verzamelen.

Wil jij ook de euro’s voor de clubkas laten rinkelen? Ben je enthousiast, geef dan zsm aan welk gebied jij 1x in de week/weken het zwerfafval wil verzamelen. Alleen of met een groepje, het mag allemaal. De inzamelactie loopt tot het einde van het jaar.

Heb je nog vragen? Heb jij verdere ideeën? Heb je hulp nodig? Wil je meehelpen bij het maandelijks wegbrengen van de platgereden blikjes/flesjes… dan is jouw tip en hulp van harte welkom!

Wie van jullie gaat meedoen? Mail naar Mirjam welk gebiedje jij voor je verantwoording neemt. AANMELDEN KAN TOT EN MET 14 MEI.

Contactpersoon: Mirjam Boltjes, email: mirjamb86@gmail.com